Wednesday, 14 February 2018

Waterhens Under The Morning Sun



Waterhen



16 comments:

  1. Selalu nak tangkap gambar burung mesti tak boleh, sebab dorang terbang masa Zumal nak capture

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena nak banyak banyak sabar dan rela digigit nyamuk baru boleh tangkap dia . . . tangkap dalam gambar . . .

      Delete
    2. Hehe tangkap dalam sangkar kat petshop je la

      Delete
    3. Tangkap gambar dia kat petshop tak da thrill.

      Delete
  2. nama burung tu waterhen ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iye nama nya waterhen orang kampung saya panggil dia burung ayam ayam. Sangat liar dia . . .

      Delete
    2. owh liar yer?
      tapi nampak cantik :)

      Delete
    3. Owh ini burung ayam-ayam, dulu pernah dengar tapi tak tahu yang mana

      Delete
    4. Sorry silap yang ini lebih tepat burung wak wak. Burung ayam ayam rasa nya tak ada putih kat dada dia.

      Delete
  3. Seumur hidup pernah sekali ja makan burung ayam2 tu pun zaman bebudak dulu. Dah lupa rasa dia mcmana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ia sekarang hidupan yang dilindungi jadi tak boleh buat gulai lagi . . .

      Delete
    2. Rasanya burung ayam2 dan burung wak2 adalah dua jenis yang berbeza. Rasanya kat tempat saya dalam gambar tu burung wak2. Burung ayam2 waran coklat bulu dia.

      Delete
    3. Thanks Mala for correction. Ya burung ayam ayam lain sikit. Terbiasa panggil dia ayam ayam ha ha.

      Delete
  4. Yang sekor tu dah standby nak lari.
    Lagi sekor sedang asyik membersihkan bulu.
    Hurmm... rasanya orang kampung Mrs. A panggil burung ni burung wak-wak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panas pagi selepas hujan malam dia aasyik bersolek . . .

      Ya juga dikenali dengan wak-wak atau ruak-ruak.

      Delete
    2. Betul Mrs A itu burung wak wak. Saya yang tak perasan mereka tak sama dengan burung ayam ayam.

      Delete